لوگو - موج وردپرس
جستجو

وبلاگ

رفع خطای Cannot modify header در وردپرس
صفحات وب از دو بخش هدر و بدنه تشکیل می شوند. در هنگام بارگذاری صفحات وب، ابتدا بخش هدر (شامل کدهای ضروری مورد نیاز - متاتگ ها - استایل ها و ...) لود خواهد شد و سپس بخش بدنه یا Body (شامل هر آنچه در صفحه وب مشاهده می کنید).
لود اطلاعات هدر قبل از بدنه ضروری است اگر پس از شروع اجرای کدهای بخش Body کد مربوط به Header اجرا شود با خطای Cannot modify header مواجه خواهید شد.
عمده دلیل بروز خطای فوق وجود فضای اضافی و خالی در فایل های php است. بنابراین برای رفع خطای Cannot modify header بهتر است به سراغ فایل حاوی خطا بروید و فضاهای خالی را از ابتدا و انتهای آن حذف کنید. ...
ویدئوی آموزشی تغییر چیدمان محصولات در صفحه دسته بندی ووکامرس
در یک فروشگاه اینترنتی نحوه چیدمان محصولات بسیار مهم است و مدیران کسب و کارهای آنلاین می بایست برای این کار استراتژی مناسبی اتخاذ کنند.
به عنوان مثال نمایش محصولات ناموجود، بدون قیمت، کم فروش، بدون تخفیف و... در بالای سایر محصولات شانس گرفتن کلیک را کاهش خواهد داد. بنابراین بهتر است محصولات موجود، دارای تخفیف و محبوب را در بالاترین بخش صفحات دسته بندی قرار دهید.
در این آموزش به شما نحوه چیدمان اصولی محصولات به روش دستی و همچنین درج محصولات ناموجود در انتهای لیست به صورت خودکار را آموزش خواهیم داد. ...
ترفندهای کاربردی وردپرس - ووکامرس
در بخش همه محصولات، با ویرایش کلی دسته بندی محصولات ووکامرس می توانید یک یا چند دسته بندی به محصولات انتخابی خود اضافه کنید، اما گزینه ای برای حذف دسته بندی از محصولات انتخاب شده وجود ندارد. به عبارتی دیگر در ویرایش دسته جمعی محصولات می توانید به آنها دسته ای اضافه کنید ولی نمی توانید دسته ای را حذف کنید.
با استفاده از کد فانکشن زیر قابلیت حذف دسته بندی به بخش ویرایش دسته جمعی و سریع محصولات اضافه خواهد شد و می توانید یک دسته را از محصولات انتخابی خود حذف نمایید. ...
ترفندهای کاربردی وردپرس - ووکامرس
حالت لایت باکس یا lightbox برای مشاهده بهتر تصاویر محصول به نسخه های جدید ووکامرس اضافه شده است تا توجه بیشتر کاربر به تصاویر با کیفیت محصول جلب شود.
اگر تصاویر محصولات شما رزولوشن پایینی دارد و یا اصلاً نیازی به ارائه تصاویر با کیفیت برای محصولات خود ندارید می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید تا علاوه بر کاهش گزینه های در دسترس کاربر (ساده سازی صفحه محصول)، سرعت وب سایت خود را نیز ارتقاء دهید.
برای غیر فعال سازی لایت باکس در صفحه محصول ووکامرس کافیست کد زیر را در فایل فانکشن وردپرس خود قرار دهید. ...
ترفندهای کاربردی وردپرس - ووکامرس
یکی از امکاناتی که در نسخه های جدید ووکامرس اضافه شده است امکان زوم تصاویر در صفحه محصول است.
ویژگی فوق ممکن است برای همه فروشگاه های اینترنتی مناسب نباشد. مثلاً اگر محصولات فروشگاه شما نیاز به تصاویر بزرگ و با کیفیت نداشته باشند قابلیت زوم کاربردی نبوده و بر روی سرعت وب سایت شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.
اگر شما نیز به قابلیت zoom تصاویر در صفحات محصول ووکامرس نیازی ندارید می توانید با استفاده از کد فانکشن، این قابلیت را غیر فعال نمایید. ...
خطای بروزرسانی دیگری در جریان است وردپرس
هنگامی که هسته وردپرس را بروزرسانی می کنید، سیستم به طور خودکار از انجام سایر بروزرسانی ها نظیر آپدیت قالب و افزونه جلوگیری خواهد کرد تا از بروز اختلال و خطا در دیتابیس و جلوگیری شود. این فرآیند ممکن است تا 15 دقیقه نیز به طول انجامد.
اگر در این مدت اقدام به بروزرسانی افزونه یا قالب کنید با خطای "بروزرسانی دیگری در جریان است" مواجه خواهید شد. بهتر است دقایقی صبر کنید تا بروزرسانی هسته به اتمام برسد سپس مجدد برای آپدیت تلاش کنید.
اگر خطای "Another Update is Currently in Progress" همچنان وجود داشت می توانید با استفاده از افزونه یا ویرایش دستی دیتابیس مشکل را برطرف کنید. ...
ترفندهای کاربردی وردپرس - ووکامرس
ووکامرس این امکان را فراهم کرده است که برای هر محصول یک گالری تصویر ایجاد کنید و بجای یک تصویر چند تصویر از آن را برای درک بهتر کاربر در صفحه محصول قرار دهید.
برخی از فروشگاه های اینترنتی به این قابلیت نیازی ندارند و ترجیح می دهند صرفاً یک تصویر برای محصولات خود قرار دهند.
در صورتی که به slider صفحه محصول نیاز ندارید برای غیر فعال کردن اسلایدر گالری تصاویر ووکامرس می توانید کد زیر را در فایل فانکشن قالب وردپرس خود قرار دهید. ...
رفع خطای حالت تعمیر Maintenance در وردپرس
وقتی وردپرس، قالب یا افزونه ها را آپدیت می کنید وب سایت شما موقتاً به حالت تعمیر و نگهداری می رود و سایت از دسترس خارج می شود و پیام "Briefly unavailable for scheduled maintenance. Check back in a minute" در صفحه ظاهر می شود. این حالت پس از انجام بروزرسانی غیر فعال شده و سایت در دسترس قرار خواهد گرفت.
گاهی به دلیل اختلال در بروزرسانی، کار نیمه تمام مانده و سایت در حالت تعمیر و نگهداری باقی خواهد ماند. برای رفع مشکل خطای حالت تعمیر که متن فارسی آن"جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده برای مدت کوتاهی در دسترس نیست. یک دقیقه دیگر مراجعه کنید" است می بایست فایل Maintenance را سایت حذف نمایید. ...
خطای آپلود فایل به دلایل امنیتی مجاز نیست
ممکن است در هنگام آپلود فایل در بخش کتابخانه پرونده های چند رسانه ای وردپرس با خطای "آپلود فایل به دلایل امنیتی مجاز نیست" مواجه شوید.
وردپرس به دلایل امنیتی بارگذاری برخی پسوندها را ممنوع کرده است و صرفاً پسوندهای مرسوم نظیر jpg, png, pdf, gif , webp, zip, docx را مجاز دانسته است. اما بسیاری از کاربران این محدودیت را دوست ندارند و بعضاً هنگام آپلود فایل هایی نظیر فونت ها، با مشکل مواجه خواهند شد.
رفع این مشکل بسیار ساده است. کافیست کد PHP ارائه شده را در فایل wp-config وردپرس قرار دهید. اما در نظر داشته باشید به دلایل امنیتی، بعد از انجام کار حتماً آن را غیر فعال کنید. ...
خطای 404 در سایت های وردپرسی
خطای 404 یک ارور متداول در وب سایت های وردپرسی است. در صورتی که سرور نتواند صفحه مورد نظر کاربر را پیدا کند کد 404 را بر می گرداند و کاربر با صفحه Not Found مواجه می شود.
معمولاً به دلیل حذف عمدی یا سهوی صفحات، هک شدن سایت، بروز اشتباه هنگام درج لینک، تغییر پیوندهای یکتای سایت و... صفحات با حطای 404 مواجه می شوند
برای رفع مشکل خطای 404 می بایست ابتدا پیوندهای یکتا را بروزرسانی کنید و در ادامه با ایجاد صفحات جدید و ریدایرکت لینک ها، مشکل را حل کنید. ...
خطای صفحه سفید در وردپرس - صفحه مرگ
صفحه مرگ یا صفحه سفید در وردپرس به خطایی گفته می شود که در آن کاربر با یک صفحه سفید بدون اطلاعات مواجه می شود.
در نسخه های قدیمی وردپرس احتمال بروز و مشاهده خطای صفحه سفید بالا بود اما در نسخه های جدید، وردپرس سعی می کند در هنگام بروز خطای بحرانی، مدیر وب سایت را از طریق ارسال ایمیل آگاه کند که در ان لینک ورود به پیشخوان به همراه متن خطای بوجود آمده ارائه می شود.
برای رفع مشکل صفحه سفید ابتدا می بایست کش مرورگر و افزونه ها را خالی کنیم و از وجود پوشه های اصلی قالب و افزونه و سطح دسترسی آنها مطمئن شویم. سپس نسخه و حافظه PHP را ارتقاء می دهیم و در ادامه سعی می کنیم افزونه یا قالب دارای مشکل را شناسایی کنیم.. ...
خطای اتصال به دیتابیس وردپرس
معمولاً در هنگام نصب وردپرس، با این خطا مواجه خواهید شد. این پیغام نشان دهنده این است که وردپرس نمی تواند به پایگاه داده متصل شود.
دیتابیس دارای سه مشخصه نام، نام کاربری و رمز عبور است. اگر این مشخصه ها در فایل config وردپرس به اشتباه درج شوند وردپرس نمی تواند به پایگاه داده وصل شود و شما با خطای Error Establishing a Database onnection مواجه خواهید شد.
رفع خطای دیتابیس بسیار آسان است. کافیست مشخصه های پایگاه داده را در فایل کافیگ مجدداً ست کنید. در این آموزش به راهکارهای حل مشکل خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس خواهیم پرداخت. ...
رفع خطای Syntax Error در وردپرس
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا به زبان PHP است. کدهای پی اچ پی سایت در سرور پردازش می شوند و خروجی مرورگر کاربر نمایش داده می شود.
اگر بخشی از کدهای وب سایت دارای خطای بحرانی باشد پردازش نمی شود و امکان ایجاد خروجی معتبر نیست. در این حالت، پیام خطایی با عنوان Syntax Error یا Parse error در خروجی سایت نمایش داده خواهد شد و مکان خطا را نیز در ادامه معرفی خواهد کرد.
در این مقاله به معرفی خطای سینتکس کدها در وردپرس خواهیم پرداخت و نحوه رفع ارور را بررسی می کنیم. ...
رفع خطای مشکل فنی در وردپرس
در وردپرس های نسخه 5.2 به بعد، در صورت بروز خطای جدی و بحرانی، پیامی با مضمون "مشکل فنی" در سایت نمایش داده می شود. علاوه بر این موضوع، وردپرس به شما ایمیلی ارسال خواهد نمود که در آن محل وقوع مشکل عنوان شده است و لینکی برای ورود مجدد به پیشخوان وردپرس "حالت بازیابی" ارائه می کند.
در حالت بازیابی یا Recovery Mode افزونه یا قالب دارای مشکل غیر فعال می شود و این امکان برای شما وجود دارد که با غیر فعال سازی آنها بدون دسترسی به هاست، مشکل فنی را برطرف و وب سایت خود را مجدداً فعال نمایید.
در این آموزش به بررسی نحوه رفع ارور و خطای "سایت با مشکلات فنی مواجه است" در وردپرس خواهیم پرداخت. ...
رفع خطای 500 در وردپرس – Internal Server Error
اگر در وب سایت شما خطایی وجود داشته باشد که مانع لود سایت شود و سرور نیز منشأ آن را شناسایی نکند کد خطای 500 یا Internal Server Error را نمایش خواهد داد.
این خطا در وب سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی متداول است و کاربرانی که از سرویس های میزبانی بی کیفیت استفاده می کنند بیشتر با این خطا مواجه خواهند شد.
عموماً ارور 500 وردپرس به دلیل مشکل در کدنویسی قالب و افزونه، فایل htaccess و یا کمبود منابع در سرویس میزبانی وب، روی می دهد. ...