کدکوتاه نمایش محصولات ووکامرس به همراه پارامترهای مختلف
شورتکد نمایش محصولات ووکامرس به همراه پارامترهای مختلف

ووکامرس به صورت پیش فرض مجهز به شورتکد [products] است. با استفاده از این شورتکد می توانید محصولات وب سایت خود را در محصول مورد نظر نمایش دهید.

البته صرفاً نمایش تمامی محصولات کمک خاصی به شما نخواهد کرد. شخصی سازی و کانفیگ این کدکوتاه می تواند خروجی های بسیار ارزشمندی تولید کند که به شما در فروش محصولات کمک شایانی خواهد کرد.

شورتکد نمایش محصولات ویژه و خاص

  • [featured_products] » نمایش محصولات ویژه
  • [sale_products] » نمایش محصولات حراج شده
  • [best_selling_products] » نمایش محصولات پر فروش
  • [recent_products] » نمایش محصولات اخیراً اضافه شده
  • [top_rated_products] » نمایش محصولات با بیشترین امتیاز

ویژگی های قابل استفاده در کنار شورتکد [products]

شاخص ها و محدودیت های زیادی می توانید به کد کوتاه [products] اضافه کنید تا خروجی نهایی را شخصی سازی کنید. در ادامه به Attributes های قابل استفاده اشاره ای خواهیم داشت و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد.

شاخص limit

این شاخص برای شورتکد نمایش محصولات ووکامرس استفاده می شود و تعداد محصولات نمایشی را محدود می کند. اگر آن را 1- قرار دهید بدون محدودیت همه محصولات ممکن را نمایش خواهد داد.

[products limit="-1"]

شاخص columns

این شاخص تعداد ستون محصولات در یک ردیف را نشان می دهد. به صورت پیش فرض این عدد 4 است

[products columns="5"]

شاخص paginate

این شاخص برای شورتکد نمایش محصولات ووکامرس استفاده می شود و صفحه بندی را فعال می کند. دو مقدار true (فعال) و false (غیر فعال) را می توان استفاده کرد. دقت داشته باشید صفحه بندی بر اساس شاخص limit عمل می کند. در مثال زیر صفحه بندی فعال است و تعداد 16 محصول در هر صفحه نمایش می دهد.

[products limit="16" paginate="true"]

شاخص orderby

به کمک این شاخص می توانید محصولات را بر اساس نیاز خود مرتب کنید. می توانید پارامترهای مختلفی برای مرتب سازی در نظر بگیرید. پارامترهایی نظیر date (زمان ثبت)، id (آی دی محصل)، menu_order (منوی سفارشی که در محصول درج می کنید)، popularity (محبوبیت – تعداد خرید)، rand (به صورت رندوم)، rating (امتیاز محصول) و title (عنوان)

مرتب سازی به دو شیوه از کم به زیاد یا از زیاد به کم قابل تعریف است. این دو حالت را با شاخص order و با مقادیر ASC و DESC نمایش می دهند

[products orderby="date" order="ASC"]

شاخص skus و ids

هر محصول ووکامرس یک id یکتا دارد. همچنین می توانید یک شناسه sku برای محصول خود تعریف کنید. به کمک این دو شاخص می توانید محصولات مورد نظر خود را دست چین کنید.

[products ids="456,459,578"]

شاخص category و tag

به کمک این شاخص می توانید محصولات از یک دسته یا تگ خاص را انتخاب کنید. می توانید با استفاده از کاما چند دسته یا تگ را برای انتخاب مشخص کنید. دقت کنید باید نامک دسته یا برچسب را در این بخش درج کنید.

[products category="mobile,headphone"]

شاخص on_sale

این شاخص مشخص می کند از محصولات انتخابی صرفاً آنهایی را نمایش دهد که در حراجی باشند / نباشند. دو مقدار true و false برای این شاخص قابل استفاده است.

[products tag="mobile" on_sale="true"]

شاخص best_selling

این شاخص مشخص می کند از محصولات انتخابی صرفاً آنهایی را نمایش دهد که بیشترین فروش را دارند / ندارند. دو مقدار true و false برای این شاخص قابل استفاده است.

[products category="mobile" best_selling="false"]

شاخص top_rated

این شاخص مشخص می کند از محصولات انتخابی صرفاً آنهایی را نمایش دهد که بیشترین امتیاز را داشته باشند / نداشته باشند. دو مقدار true و false برای این شاخص قابل استفاده است.

[products category="mobile" top_rated="true"]

شاخص attribute و term

به کمک این شاخص می توانید محصولات با ویژگی های خاص را نمایش دهید. مثلا محصولاتی که ویژگی رنگ دارند را انتخاب و صرفاً آنهایی که رنگ سبز دارند را نمایش می دهیم. دقت کنید که می بایست نامک ویژگی را در این بخش به عنوان مقدار درج کنید.

[products attribute="color" terms="green"]

شاخص های جذاب terms_operator ، tag_operator و cat_operator

این شاخص های جذاب تفاوت ها را رقم خواهند زد. با استفاده از مقادیر AND، IN و NOT IN می توانید الگوریتمی برای انتخاب محصولات بین چند ویژگی، دسته و برچسب مشخص کنید. به مثال های زیر دقت کنید:
انتخاب محصولاتی که هم در دسته هودی قرار دارند و هم در دسته تی شرت (محصول باید در هر دو دسته باشد)

[products category="hoodies, tshirts" cat_operator="AND"]

انتخاب محصولاتی که برچسب لارج و مدیوم ندارند.

[products tag="large, medium" tag_operator="NOT IN"]

دقت داشته باشید که می توانید به صورت ترکیبی از شاخص های شورتکد نمایش محصولات ووکامرس استفاده کنید. مثلاً می توانید محصولات دسته هودی و تی شرت را انتخاب کنید و محدودیت نمایش را بر روی 12 قرار دهید. همچنین محصولات را به صورت ردیف های 3 تایی بچینید. در این حالت در هر صفحه 4 ردیف محصول در سه ستون نمایش داده خواهد شد.